Dupa mult asteptata si mediatizata pana la saturatie nunta a lui William Arthur Philip Louis, print de Wales, cu Catherine Elizabeth Middleton, ducesa de Cambridge, din 29 aprilie a. c., a urmat o noua nunta regala, de data aceasta una cu impact mult mai mic: printul Albert Alexandre Louis Pierre Grimaldi II de Monaco si–a legat in sfarsit destinul, dupa numeroase relatii pasagere si doi copii conceputi in afara casatoriei, de Charlene Lynette Wittstock, intr-o ceremonie eleganta ce a avut loc pe 2 iulie.
Rochia printesei Charlene a fost creata de Giorgio Armani si in ciuda faptului ca a fost foarte simpla, a avut aerul princiar necesar, iesind usor in evidenta prin linia eleganta a decolteului si luciul discret al materialului, impreuna cu trena impresionanta.
O trena deosebit de lunga – 2,7 metri – a avut si viitoarea posibila regina consoarta a Angliei, care a purtat a rochie creata de Sarah Burton, director de creatie la casa McQueen. Mult asteptata rochie nu a avut insa nimic spectaculos, spre dezamagirea tuturor, nu a fost ROCHIA. Dupa ce saptamani intregi s-a speculat asupra identitatii creatorului si a designului rochiei, in momentul in care Alteta Sa Regala ducesa de Cambridge si-a facut aparitia, rochia sa de mireasa nu a avut nimic special sa ne transmita…
Aceasta a fost intr-adevar frumoasa, delicata, dar plictisitor de clasica. Nu a avut absolut nici un element care sa constituie acel quelque chose, acea sclipire pe care toata lumea o astepta de la o printesa adevarata. Simplitate, eleganta, dar totul se afunda in banal. Imi evoca, din pacate, traditionala mireasa in miniatura fixata alaturi de mire pe ultimul etaj al tortului de nunta.
E adevarat, traditia este traditie. Dar daca ne aducem aminte de rochia printesei Diana, observam cu usurinta ca acolo echilibrul inovatie – traditie a fost atins perfect intr-o rochie somptuoasa, cu supradimensionari proprii anilor `80, creata de David si Elizabeth Emanuel. O rochie de poveste, chiar daca povestea ei nu a avut un happy end.
In cazul lui Kate, insa, nici manecile din dantela, coafura sau tiara imprumutata de la regina nu a putut salva nimic din lipsa de originalitate. La fel de infricosator de simpla a fost si rochia surorii sale, Pippa, creata de acelasi designer. Poate Kate, nefiind nascuta intr-o familie de aristocrati, nu a dorit sa exagereze exact din acest motiv, dar o nunta regala de asemenea anvergura chiar nu este ocazia potrivita pentru o declaratie de dragoste fata de minimalism. So sorry, Kate.
Din familia regala a modei putem spune ca face parte si celebra Kate Moss, care s-a casatorit pe intai iulie cu Jamie Hince, chitaristul trupei The Kills. Rochia creata de John Galliano, fostul designer al casei Dior, i s-a potrivit de minune: suava, originala prin insertiile din paiete si broderia delicata de la baza, inedita prin voalul simplu asezat cu ajutorul unor mici flori prinse lateral in stilul anilor `20, poate usor prea transparenta in partea de jos, dar totul in spiritul liberal si boem al reginei boho chic. Congrats, Kate.